Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWolfthal, Maurice
TitelWe Won't Reform Schools by Turning Back.
QuelleIn: Educational Leadership, 44 (1986) 1, S.50-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Academic Standards; Compulsory Education; Dropouts; Educational History; Educational Practices; Educational Quality; Educational Trends; Elementary Secondary Education
AbstractIn response to recent nostalgia about education's past, the author reviews the reality of educational history. In the 1950s schools were affected by disruption and violence. In the 1930s declining standards were cited. In the teens there was a 50 percent dropout rate. In the 1900s problems of student boredom and violence were documented. (MD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: