Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatson, Johnny L.; Long, Sue
TitelTeaching Computation/Shopping Skills to Mentally Retarded Adults.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 91 (1986) 1, S.98-101Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Adults; Consumer Education; Daily Living Skills; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Number Concepts; Purchasing
AbstractThree moderately/mildly retarded adults were trained in adaptive community skills. Treatment involved instructions, performance feedback, social reinforcement, in-vivo modeling, self-evaluation, and social and tangible reinforcement. Rapid and dramatic improvements occurred soon after treatment began. Skills generalized to other shopping experiences, stores, and gains were maintained at a 2-month follow-up. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: