Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnglish, Fenwick W.
TitelBalance in the School Curriculum: Today's Directions and Dilemmas.
QuelleIn: Spectrum, 4 (1986) 1, S.9-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetic Education; Athletics; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Change; Extracurricular Activities; Integrated Curriculum; Models; Phenomenology; Secondary Education
AbstractThree approaches to defining curriculum balance are examined: the imposed "a priori" model, the social utility model, and the phenomenological model. Contends that the current social utilitarian approaches to reform the school curriculum may produce an unbalanced curriculum that ignores the socialization process and aesthetic qualities. Included are 26 references. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: