Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHahn, Carole L.
TitelThe Status of Nuclear Education in Social Studies: Report of a Survey.
QuelleIn: Social Studies, 76 (1985) 6, S.247-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Role; Attitudes; Disarmament; Educational Objectives; Educational Practices; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Instructor Coordinators; National Surveys; Nuclear Warfare; Parent Participation; Social Studies; State Supervisors; Teachers
AbstractThe vast majority of social studies teachers participating in this survey said that they taught about nuclear warfare. Most of the teachers taught about nuclear arms to students in grades 9-12. U.S. history and government courses were most frequently named as the courses in which the topic fit. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: