Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnes, Mary Elizabeth; Farrier, Shirley C.
TitelA Longitudinal Study of the Self-Concept of Low-Income Youth.
QuelleIn: Adolescence, 20 (1985) 77, S.199-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Elementary Secondary Education; Longitudinal Studies; Low Income; Preadolescents; Racial Differences; Rural Urban Differences; Self Concept; Self Evaluation (Individuals); Sex Differences
AbstractInterviewed elementary school children in 1969 and conducted a follow-up interview in 1978 using the same children, who were now out of high school, to determine the stability of self-concept over a decade. Used sex, race, and residence as independent variables. Results showed youth undergo minimal changes in self-concept during this age span. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: