Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Morrow, Lesley Mandel |
---|---|
Titel | Reading and Retelling Stories: Strategies for Emergent Readers. |
Quelle | In: Reading Teacher, 38 (1985) 9, S.870-75 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Oral Language; Oral Reading; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Reading Skills; Reading Strategies; Story Telling Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Oral interpretation; Mündlicher Sprachgebrauch; Oral work; Reading; Mündliche Übung; Leseprozess; Lesen; Primarbereich; Leseverstehen; Leseunterricht; Leseforschung; Reading skill; Lesefertigkeit; Reading strategy; Leselernstufe; Lesetechnik |
Abstract | Shows how retelling stories appears to be a strategy to improve comprehension, concept of story and oral language. (EL) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |