Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShermis, S. Samuel; Barth, James L.
TitelIndoctrination and the Study of Social Problems: A Re-Examination of the 1930s Debate in "The Social Frontier."
QuelleIn: Social Education, 49 (1985) 3, S.190-93Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Citizenship Education; Controversial Issues (Course Content); Educational History; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Social Problems; Social Studies
AbstractThe arguments put forth in the 1930s against indoctrination in American education from the standpoints of the social reconstructionists and of the followers of the Bode-Hullfish position are presented. The only viable alternative to indoctrination was seen to be the study of social problems. These views continue to shape classroom practice. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: