Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayer, Richard E,; und weitere
TitelTechniques that Help Readers Build Mental Models from Scientific Text: Definitions Pretraining and Signaling.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 6, S.1089-105Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDefinitions; Higher Education; Learning Processes; Memory; Problem Solving; Recall (Psychology); Science Instruction; Study Skills; Teaching Methods; Undergraduate Students
AbstractThe effects of text-provided aids on readers' understanding of scientific passages are discussed. Two techniques are pretraining on definitions and signaling. In the experiments, subjects read a scientific passage with either definitions pretraining, signaling, both, or neither. Results indicated these techniques helped readers build mental models of cause-and-effect phenomena. (DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: