Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelIn Search of a Scope and Sequence for Social Studies: Report of the NCSS Task Force on Scope and Sequence, November 1, 1983. Preliminary Position Statement of the Board of Directors.
QuelleIn: Social Education, 48 (1984) 4, S.249-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Basic Skills; Citizenship Education; Course Content; Curriculum Development; Definitions; Democratic Values; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Guidelines; Information Retrieval; Information Seeking; Information Utilization; Interpersonal Relationship; Professional Associations; Skill Development; Social Behavior; Social Studies; Values Education
AbstractA K-12 social studies scope and sequence that is realistically possible to implement is presented. Contents include: mandate for citizenship education; definition and goals of social studies; an illustrative scope and sequence, providing specific grade level examples; examples of applications of democratic beliefs and values; and essential social studies skills. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: