Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrike, Kenneth A.
TitelFiscal Justice and Judicial Sovereignty: Plotting the Logic of a Slippery Slope.
QuelleIn: Educational Theory, 34 (1984) 1, S.5-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Basic Skills; Educational Assessment; Educational Legislation; Educational Quality; Educational Responsibility; Equal Education; Financial Policy; State School District Relationship
AbstractThis article takes a philosophical look at judicial concepts of fiscal equality as they apply to education. Ideas discussed include (1) the concept of basic education and how equal education applies; (2) differences in requirements of equality; and (3) educational outcomes used to judge equality. Comments by Stephen Arons are included. (DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: