Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrowder, Diane M.; Steward, Kathy L.
TitelCurriculum Development for the Severely Handicapped Student.
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 5 (1982) 3, S.43-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Models; Normalization (Handicapped); Severe Disabilities
AbstractThe functional or community adaptation approach to curriculum development for the severely handicapped is described using the curriculum characteristics (1) philosophy and research support, (2) content and sequence, and (3) individualization. The model is further clarified through a wheel design, a complete curriculum example, and guidelines for individualized education program. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: