Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSzreter, R.
TitelOpportunities for Women as University Teachers in England since the Robbins Report of 1963.
QuelleIn: Studies in Higher Education, 8 (1983) 2, S.139-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCareer Ladders; Educational Change; Employment Opportunities; Equal Opportunities (Jobs); Faculty Promotion; Foreign Countries; Higher Education; Intellectual Disciplines; Political Influences; Sex Discrimination; Women Faculty; United Kingdom (Great Britain)
AbstractThe assumption that educational expansion is linked to increased equality of opportunity is discounted in an examination of the status of women faculty in five British universities from 1963 to 1980. It was found that, despite an auspicious social context, but given certain structural and attitudinal resistances, the inequality of women faculty has not been reduced. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: