Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGardner, Marjorie H.; Yager, Robert E.
TitelAmeliorating Current Problems in Science Education.
QuelleIn: Science Education, 67 (1983) 5, S.587-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Education); Change Strategies; College Science; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Change; Educational Trends; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Higher Education; Integrated Curriculum; Mathematics Education; Science Curriculum; Science Education; Secondary School Science; Time Factors (Learning)
AbstractDiscusses the dangers of quick-fix solutions to the current crisis in science education and the need for a philosophical base and theoretical teaching strategies. Proposes science and mathematics study as requirements for grades K-14 and implementation of a vertically articulated curriculum. Concludes by calling for pluralistic response to the challenge. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: