Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWulfsberg, Gary
TitelA Piaget Learning-Cycle Laboratory Approach to Teaching Descriptive Inorganic Chemistry.
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 60 (1983) 9, S.725-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChemical Reactions; Chemistry; Cognitive Development; College Science; Developmental Stages; Higher Education; Inorganic Chemistry; Learning Processes; Science Education; Science Experiments; Science Instruction
AbstractDescribes a series of laboratory experiments designed to provide concrete experiences with advanced inorganic chemistry lecture topics. Stresses student invention of chemical relationships and periodicity according to physical properties and reaction type. Includes comments on student performance and attitudes toward the experiments. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: