Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMolnar, Alex
TitelResults of the ASCD/NCSS Social Issues Survey: Are the Issues Studied in School the Important Issues Facing Humankind?
QuelleIn: Social Education, 47 (1983) 5, S.305-07Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterControversial Issues (Course Content); Democracy; Educational Needs; Educational Research; Elementary Secondary Education; National Surveys; Nuclear Warfare; Pollution; Position Papers; Poverty; Social Problems; Social Studies; World Problems
AbstractAccording to National Council for the Social Studies and the Association for Supervision and Curriculum Development respondents, the issues deemed important--nuclear disarmament, pollution, worldwide wealth and poverty, and alternatives to the U.S. social-economic-political system--are not included in the social studies to the extent they should be. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: