Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrnstein, Allan C.
TitelHow Good Are Teachers In Effecting Student Outcomes?
QuelleIn: NASSP Bulletin, 67 (1983) 459, S.73-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Educational Research; Elementary Secondary Education; Models; Outcomes of Education; Predictor Variables; Student Characteristics; Student Teacher Relationship; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation
AbstractThis conclusion of an article started last issue proposes a model for assessing teacher effectiveness that identifies six categories of independent variables (teacher and student characteristics, experiences, and properties), one of process variables (teacher and student behaviors and interactions), and one of dependent variables (immediate and long-term student outcomes). (PGD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: