Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWakshlag, Jacob J.; und weitere
TitelSelective Exposure to and Acquisition of Information from Educational Television Programs as a Function of Appeal and Tempo of Background Music.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 5, S.666-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention; Auditory Stimuli; Cognitive Development; Cognitive Processes; Educational Television; Influences; Learning Processes; Music; Primary Education; Student Attitudes
AbstractThe effect of educational television background music on selective exposure and information acquisition was studied. Background music of slow tempo, regardless of its appeal, had negligible effects on attention and information acquisition. Rhythmic, fast-tempo background music, especially when appealing, significantly reduced visual attention to the educational program. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: