Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Smith, Alvin H. |
---|---|
Titel | Different Approaches for Teaching the History of Psychology Course. |
Quelle | In: Teaching of Psychology, 9 (1982) 3, S.180-82Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Biographies; Higher Education; History; Psychology; Research; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Biography; Biografie; Biographie; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Geschichte; Geschichtsdarstellung; Psychologie; Forschung; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | By using the great ideas approach, the cross-sectional approach (concentration upon a period of time), the biographical approach, and the research approach, college teachers can create excitement for students enrolled in history of psychology courses. Each of these approaches is described. (RM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |