Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLulat, Y. G-M.; Clarke, Roy
TitelPolitical Constraints on Educational Reform for Development: Lessons from an African Experience.
QuelleIn: Comparative Education Review, 26 (1982) 2, S.235-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Education; Developing Nations; Educational Change; Foreign Countries; Human Capital; Humanism; Middle Class; Political Power; Position Papers; Power Structure; Public Policy; Rural Development; Social Change; Zambia
AbstractThe Zambian government, beset by deep and seemingly insoluble problems within the education sector, in 1976 initiated a radical and highly imaginative reform of the entire educational system. By 1978, however, this effort had to all intents and purposes petered out--the reform effort having never moved beyond the drafting board. (Author/BRR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: