Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlynn, Shawn M.
TitelWriting and Revising Persuasive Documents: Cognitive Demands.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 4, S.557-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigher Education; Performance Factors; Persuasive Discourse; Prewriting; Productive Thinking; Sentences; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractIn two experiments, college students wrote preliminary and final drafts of a persuasive document. Elimination of sentence-formation and sequence operations produced corresponding increments in persuasive argument production, with average-ability writers benefiting more than low-ability writers. Comparatively few new arguments were constructed during revision. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: