Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStanners, Robert F.; Brown, Larry T.
TitelConceptual Interrelationships Based on Learning in Introductory Psychology.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 9 (1982) 2, S.74-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Higher Education; Introductory Courses; Memory; Psychological Studies; Psychology
AbstractDescribes an experiment which studied conceptual memory structures resulting from learning in a typical, introductory psychology course. Twenty-three psychology undergraduates and 20 psychology graduate students judged how closely connected paired statements of personality theories were. Results showed that multidimensional scaling analysis was useful in representing memory structures of abstract concepts. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: