Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichards, Meredith Martin; Hawpe, Linda S.
TitelContrasting Patterns in the Acquisition of Spatial/Temporal Terms.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 32 (1981) 3, S.485-512Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Cognitive Processes; Comprehension; Concept Formation; Experience; Language Acquisition; Learning Processes; Metaphors; Space; Time; Young Children
AbstractTested competing hypotheses about the acquisition of terms that refer to relationships in both time and space. Hypotheses were as follows: (1) language of time is acquired as a spatial metaphor; and (2) differential experience with the dual senses of each term results in different acquisition patterns depending upon which sense dominates actual usage. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: