Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsher, Steven R.; Wigfield, Allan
TitelInfluence of Comparison Training on Children's Referential Communication.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 73 (1981) 2, S.232-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiscrimination Learning; Elementary Education; Grade 3; Grade 4; Learning Activities; Performance Factors; Skill Development; Speech Communication; Speech Skills; Training; Training Methods
AbstractTwo training experiments were conducted to assess whether teaching grade 3 and 4 children to engage in comparison activity improves their referential communication performance (identifying a particular referent for a listerner) and message appraisal and production. Results demonstrated that comparison training improved childrens' referential communications accuracy. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: