Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Terenzini, Patrick T.
TitelResidence Arrangement, Student/Faculty Relationships, and Freshman-Year Educational Outcomes.
QuelleIn: Journal of College Student Personnel, 22 (1981) 2, S.147-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Environment; College Freshmen; College Housing; Experimental Programs; Higher Education; Living Learning Centers; Organizational Climate; Outcomes of Education; Residential Patterns; Social Environment; Student Teacher Relationship
AbstractA longitudinal, quasi-experimental design was used to investigate the freshman year educational outcomes associated with differences in residence arrangement. Results indicated that the organizational effects of residence arrangement were largely accounted for by the extent and quality of the student/faculty informal relationships fostered in different residence environments. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: