Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuschman, James Lynn
TitelAdult Schooling and Access to Society: A Brazilian Community Study.
QuelleIn: Journal of Thought, 15 (1980) 3, S.129-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Adult Basic Education; Case Studies; Citizen Participation; Credentials; Foreign Countries; Literacy Education; Nontraditional Education; Outcomes of Education; Voter Registration; Brazil
AbstractThrough a case study of an adult literacy program (MOBRAL) in a Brazilian community, the author examines the hypothesis that schooling promotes membership in social institutions, as measured by document acquisition, for schooling requires and generates social documents (birth certificates, diplomas) and encourages acquisition of others (identity cards, voter registrations). (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: