Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lehr, Fran |
---|---|
Titel | ERIC/RCS Report: Writing as Learning in the Content Areas. |
Quelle | In: English Journal, 69 (1980) 8, S.23-25 |
Reihe | ERIC Publications |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Interdisciplinary Approach; Secondary Education; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Instruction; Writing Skills Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Sekundarbereich; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Schreibübung; Schreibunterricht; Writing skill; Schreibfertigkeit |
Abstract | Provides content area teachers with teaching strategies designed to integrate writing instruction into their classes, not only to improve student writing skills but also to enhance subject matter learning. (RL) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |