Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaliyamkono, T. L.
TitelThe School as a Force for Community Change in Tanzania.
QuelleIn: International Review of Education, 26 (1980) 3, S.335-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunity Change; Community Control; Decentralization; Developing Nations; Dropouts; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Higher Education; Program Descriptions; Rural Development; School Community Relationship; Tanzania
AbstractDescribes two Tanzanian reform programs: Education for Self-Reliance and Decentralization. The first supports programs to make education relevant to rural life, correct elitist biases, and improve students' attitudes toward rural living. The second, already instituted in primary and adult education, seeks to promote community participation in school decision making. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: