Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarth, James L.; Shermis, S. Samuel
TitelNineteenth Century Origins of the Social Studies Movement: Understanding the Continuity between Older and Contemporary Civic and U.S. History Textbooks.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 8 (1980) 3, S.29-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizenship Education; Civics; Comparative Analysis; Educational Assessment; Educational History; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Social Studies; Textbook Evaluation; United States History
AbstractCompares selected United States history and civics textbooks from the 19th century with textbooks written from 1960 to 1980. Findings from this comparison indicated that despite differences in size and emphasis, stress and artistic appearance, United States history and civics texts of the present are essentially what they have always been--celebrations of great men, great events, and a great destiny. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: