Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowe, Florence
TitelThree Missions of Higher Education for Women: Vocation, Freedom, Knowledge.
QuelleIn: Liberal Education, 66 (1980) 3, S.285-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; College Role; Curriculum; Education Work Relationship; Equal Education; Females; Higher Education; Liberal Arts; Self Actualization; Sex Discrimination; Sex Stereotypes; Social Status; Womens Education; Womens Studies
AbstractIdealism about women's education and access to higher education are seen as not enough to guarantee women political or vocational freedom. The traditional liberal arts curriculum is described as a male-centered curriculum and the need to reexamine basic assumptions of knowledge in the disciplines is discussed. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: