Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTerenzini, Patrick T.; Pascarella, Ernest T.
TitelStudent/Faculty Relationships and Freshman Year Educational Outcomes: A Further Investigation.
QuelleIn: Journal of College Student Personnel, 21 (1980) 6, S.521-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Freshmen; Higher Education; Interpersonal Relationship; Longitudinal Studies; Outcomes of Education; Role Models; Student Development; Student Teacher Relationship; Teacher Influence
AbstractIn a replication of an earlier test, frequency of student/faculty contact was found to be related positively to students' academic, intellectual, and personal growth, even after precollege differences were controlled. Quality of contact was related only to personal and intellectual development. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: