Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEyler, Janet
TitelCitizenship Education for Conflict: An Empirical Assessment of the Relationship between Principled Thinking and Tolerance for Conflict and Diversity.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 8 (1980) 2, S.11-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizen Participation; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Conflict; Conflict Resolution; Democratic Values; Divergent Thinking; Educational Research; Moral Development; Productive Thinking
AbstractDescribes a study undertaken to determine why citizens who endorse democratic procedural norms in the abstract are unable to apply these norms to unpopular groups or actions. Findings indicated that principled thinkers surpass nonprincipled thinkers in applying democratic principles and that educators should work to facilitate development of civic tolerance in all students. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: