Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ferro, Judy |
---|---|
Titel | Balance Content and Skills in the Social Studies. |
Quelle | In: Social Studies, 71 (1980) 3, S.118-20 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Research Skills; Skill Development; Social Studies; Speech Skills; Writing Skills Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Educational objective; Bildungsziel; Erziehungsziel; Forschungsleistung; Kompetenzentwicklung; Qualifikationsentwicklung; Gemeinschaftskunde; Mündliche Leistung; Sprachfertigkeit; Writing skill; Schreibfertigkeit |
Abstract | Suggests that the teaching of skills should be a major goal of all social studies courses. Presents a list of activities which help to develop skills such as gathering and sharing information. (KC) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |