Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnright, Robert D.; Sutterfield, Sara J.
TitelAn Ecological Validation of Social Cognitive Development.
QuelleIn: Child Development, 51 (1980) 1, S.156-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Conflict Resolution; Elementary School Students; Moral Development; Peer Relationship; Problem Solving; Social Behavior; Social Cognition; Young Children
AbstractTwo classrooms of first graders (N=40) were administered Damon's moral judgment measure, Shure and Spivack's social problem solving measure, and the Stanford-Binet vocabulary. Concurrently, two observers in the children's school environment recorded incidences of successful resolutions of interactions, amount of derogation, and the number of times a child was approached by peers. (JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: