Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Becker, Norbert; Tietz, Manfred |
---|---|
Titel | Orthographie im Franzoesischunterricht. Erfahrungen und praktische Hinweise (Orthography in French Teaching. Experiences and Practical Suggestions). |
Quelle | In: Praxis des Neusprachlichen Unterrichts, 26 (1979) 3, S.291-99 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Error Analysis (Language); French; Native Language Instruction; Orthographic Symbols; Second Language Instruction; Spelling Instruction; Teaching Methods; Written Language Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Error analysis; Language; Fehleranalyse; Französisch; Native language education; Muttersprachlicher Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Orthographieunterricht; Rechtschreibunterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Geschriebene Sprache |
Abstract | A revised approach to teaching French orthography should aim at error prevention and emphasize differences between teaching spelling in the native language and in French. An analysis of spelling errors in the third, fourth, and fifth years of French yields some suggestions for evaluation and error prevention. (IFS/WGA) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |