Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGross, Theodore L.
TitelInside Room 307--Teaching: A Profession of Possibility.
QuelleIn: Change, 12 (1980) 1, S.32-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; Creativity; Higher Education; Research; Scholarship; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Teacher Motivation; Teaching (Occupation)
AbstractTeaching is seen as having been buffeted by social crosswinds including the racial revolution, student rebellions, and the women's movement. The traditional distinction between scholarship and teaching is discussed, and characteristics of great teaching are identified: knowledge of subject matter, passion for one's subject, clarity of presentation, creativity, and sensitivity. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: