Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFalayajo, Wole
TitelThe Use of Cooperating Teachers in Teaching Practice or Supervising Prospective Graduate Teachers the Professional Way.
QuelleIn: West African Journal of Education, 20 (1976) 2, S.299-304Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cooperating Teachers; Foreign Countries; Higher Education; Practicums; Professional Occupations; Student Teacher Supervisors; Student Teaching; Teacher Education; Teacher Educator Education; Nigeria
AbstractThree reasons for using cooperating teachers in teaching practice are described: professionalization of teaching; involvement of teachers in participating schools to alleviate staff load in teaching institutions; and teaching practice as a period of training for students and less of an exercise in awarding grades. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: