Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNaik, J. P.
TitelEquality, Quality and Quantity: The Elusive Triangle in Indian Education.
QuelleIn: International Review of Education, 25 (1979) 2-3, S.167-185Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Literacy; Caste; Cultural Influences; Developing Nations; Educational Attitudes; Educational Development; Educational Policy; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Equal Education; Higher Education; National Programs; Rural Urban Differences; Socioeconomic Influences; State of the Art Reviews; India
AbstractSince independence in 1947, India's educational goals have included expansion, improved quality, and equal opportunity. The author analyzes India's successes and failures in reaching these goals in the context of its limited economic resources, the traditional educational values of its people, and its traditionally stratified social system. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: