Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRockhill, Kathleen
TitelLifelong Learning in the United States: A Critical Discussion of Emerging Policy.
QuelleIn: Convergence: An International Journal of Adult Education, 12 (1979) 1-2, S.64-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Educational Needs; Educational Policy; Educational Trends; Equal Education; Government Role; Lifelong Learning; Literature Reviews; Opinions; Postsecondary Education; School Role; United States
AbstractArgues that the lifelong learning system in the United States will not promote educational equity but will instead do the opposite because of schools' control of what constitutes "legitimate" adult learning. Cites reports and articles on lifelong learning to provide the basis for discussion of educational policy and the equity issues. (MF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: