Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kueper, Christoph |
---|---|
Titel | Textlinguistik und Schulunterricht. Am Beispiel der Behandlung der indirekten Rede im Englischen. (Text Linguistics and Instruction in the Schools: Example: The Treatment of Indirect Discourse in English). |
Quelle | In: Linguistik und Didaktik, 10 (1979) 37, S.51-68 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Discourse Analysis; English (Second Language); Grammar; Language Instruction; Language Skills; Second Language Learning; Sentences; Structural Linguistics; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Diskursanalyse; English as second language; English; Second Language; Englisch als Zweitsprache; Grammatik; Language skill; Sprachkompetenz; Zweitsprachenerwerb; Sentence analysis; Satzanalyse; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Compares sentence grammar with text linguistics, giving a survey of the treatment of indirect discourse in school grammars, and finding them inadequate. Recommends rules derived from text linguistics in spite of their greater complexity, because they do not hold the student to mechanical recasting of sentences. (IFS/WGA) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |