Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayship, Bert
TitelRelationships between Intelligence and Concept Identification in Adulthood as a Function of Stage of Learning.
QuelleIn: International Journal of Aging and Human Development, 10 (1979) 2, S.187-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Learning; Adults; Age Differences; Cognitive Development; Comparative Analysis; Concept Formation; Fundamental Concepts; Human Development; Intellectual Development; Learning Processes
AbstractParticipants aged 17-26, 39-51 and 59-76 solved concept problems to investigate intellectual correlates of concept identification as a function of stage of learning in adulthood. Differential ability-performance relations as a function of stage of learning were considerably less potent in the elderly v the young and middle aged. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: