Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNielsen, Linda
TitelFeminism and Factoral Analyses: Alleviating Students' Statistics Anxieties.
QuelleIn: College Student Journal, 13 (1979) 1, S.51-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnxiety; College Students; Females; Feminism; Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Teaching Methods; Underachievement; Womens Education
AbstractDescribes female math underachievement and counseling or teaching techniques being implemented on college campuses to alleviate math anxiety. Students derive unique benefits from being taught research and statistics courses by female professors. To be effective, female professors must embody distinct feminist roles and perspectives. Specific teaching methods are delineated. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: