Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiroux, Henry A.
TitelDeveloping Educational Programs: Overcoming the Hidden Curriculum.
QuelleIn: Clearing House, 52 (1978) 4, S.148-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Classroom Environment; Educational Change; Elementary Secondary Education; Power Structure; Social Values; Socialization; Student Teacher Relationship; Traditional Schools
AbstractWhat students learn in school is determined more by the hidden curriculum of rigid classroom structures and power relationships than formal curriculum. A less alienating classroom environment must replace these traditional structures, such as tracking, grading, and student powerlessness, if education is really to be reformed. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: