Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndre, Thomas; Womack, Sandra
TitelVerbatim and Paraphrased Adjunct Questions and Learning from Prose.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 70 (1978) 5, S.796-802Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigher Education; Learning Processes; Prose; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Reading Processes; Reading Rate; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Review (Reexamination)
AbstractCollege students read passages and answered either verbatim or parphrased adjunct questions either inserted in the text or massed at the end of the passage. Passage review was varied. On the post-test containing unfamiliar paraphrased questions, students given inserted paraphrased adjunct questions outperformed the others. Paraphrased questions influenced passage information encoding. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: