Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShadbolt, D.
TitelInteractive Relationships Between Measured Personality and Teaching Strategy Variables
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Psychology; Hypothesis Testing; Illustrations; Individual Characteristics; Learning Processes; Locus of Control; Research Methodology; Student Teacher Relationship; Teaching Methods
AbstractInvestigates the hypothesis that students scoring high on extroversion scales (HiE) would achieve a higher criterion test score having followed an unstructured teaching program while LoE Students would find a structured program more appropriate to their introvert personalities. Also considers the effects of teaching strategy on recall and learning of problem solving. (Author/RK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: