Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFogelman, K.; und weitere
TitelPatterns of Attainment
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Education; Educational Research; Elementary Education; Family Structure; Longitudinal Studies; National Surveys; Sex Differences; Social Influences; Socioeconomic Influences; United Kingdom (England)
AbstractExamines the relationships of social class, family size, and geographic region to academic performance on mathematics and reading tests administered periodically to children in English schools. Findings indicated that (1) ability and performance are related to social class and family size, and (2) longitudinal studies provide a clearer picture of student ability than do measurements taken on one occasion. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: