Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNaylor, David T.
TitelCensorship in Our Schools: The Need for a Democratic Perspective
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCensorship; Decision Making; Democratic Values; Educational Responsibility; Evaluation; Public Schools; School Community Relationship; Student Role; Teacher Role
AbstractEvaluates major issues relating to censorship of public school curriculum, including academic freedom, democratic values, the will of the majority, and teacher rights. Concludes that teachers should have the major role in determining curriculum because of their unique qualifications and professional training. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: