Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindsay, Beverly; Harris, J. John
TitelContemporary Philosophical Directions of Black-American Higher Education
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Colleges; Black Education; Black Studies; Comparative Analysis; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Planning; Higher Education; Politics; Racial Integration
AbstractCompares black higher education philosophies in the early 1960's with those of the late 1960's and early 1970's finding that although both stress socialization, the early 1960's emphasized scholarship, pedagogy and integration, whereas the late 1960's advocated political consciousness, the black perspective, and scholarship and pedagogy as necessities for black survival and development. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: