Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchachner, Jared N.; Wodtke, Geoffrey T.
TitelEnvironmental Inequality and Disparities in School Readiness: The Role of Neurotoxic Lead
QuelleIn: Child Development, 94 (2023) 6, (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schachner, Jared N.)
ORCID (Wodtke, Geoffrey T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13949
SchlagwörterPhysical Environment; School Readiness; Poisoning; Hazardous Materials; Child Development; Racial Differences; Social Differences; Vocabulary Development; Attention Control; Young Children; Illinois (Chicago)
AbstractDevelopmental science has increasingly scrutinized how environmental hazards influence child outcomes, but few studies examine how contaminants affect disparities in early skill formation. Linking research on environmental inequality and early childhood development, this study assessed whether differences in exposure to neurotoxic lead explain sociodemographic gaps in school readiness. Using panel data tracking a representative sample of 1266 Chicago children (50% female, 16% White, 30% Black, 49% Hispanic, [mu][subscript age] = 5.2 months at baseline, collected 1994-2002), analyses quantified the contribution of lead contamination to class and racial disparities in vocabulary skills and attention problems at ages 4 and 5. Results suggested that lead contamination explains 15%-25% and 33%-66% of the disparities in each outcome, respectively, although imprecise estimates preclude drawing firm inferences about attention problems. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: