Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPhelps-Ward, Robin; Latz, Amanda O.; Kelly, Bridget Turner; Kortegast, Carrie
TitelRe-Examining and Reimagining Power in Participatory Visual Methodologies: A Collaborative Autoethnography
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 36 (2023) 10, S.2138-2155 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Latz, Amanda O.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2021.1982049
SchlagwörterPower Structure; Research Methodology; College Faculty; Reflection; Resistance (Psychology); Females; Visual Aids; Teacher Attitudes; Participatory Research
AbstractThe purpose of this study is to re-examine and reimagine the role of power in participatory visual methodologies (PVM) research. From our four unique standpoints as higher education faculty (two of us identify as queer white women and two of us identify as Black women; all of us as ciswomen), we engage a collective autoethnographic approach to reflect on power and its influence in our work as visual methods researchers. We (re)present the findings from this study in the format of a scholarly discussion about power discussing the affordances and constraints we experience and our resistance to either/or thinking as we navigate tensions and contradictions that emerge while carrying out research using PVM. We end with recommendations for liberating research practices through PVM. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: