Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraun, Thorsten; Stierle, Rolf; Fischer, Matthias; Gross, Joachim
TitelInvestigating Learning and Improving Teaching in Engineering Thermodynamics Guided by Constructive Alignment and Competency Modeling: Part II. Assessment & Exam Design
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 57 (2023) 3, S.144-155 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Braun, Thorsten)
ORCID (Stierle, Rolf)
ORCID (Fischer, Matthias)
ORCID (Gross, Joachim)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterThermodynamics; Consciousness Raising; Engineering Education; Test Format; Test Items; Difficulty Level; Goodness of Fit; Competence; Mathematical Models
AbstractContributing to a competency model for engineering thermodynamics, we investigate the empirical competency structure of our exams in an attempt to answer the question: Do we test the competencies we want to convey to our students? We demonstrate that thermodynamic modeling and mathematical solution emerge as significant dimensions of thermodynamic competency. Furthermore, we show how we were able to improve exam quality and raise our awareness about what actually makes exam tasks easy or difficult. [For Part I of the series, see EJ1388331.] (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. 675 Wolf Ledges Parkway Suite 2459, Akron, OH 44309. Tel: 352-682-2622; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: https://journals.flvc.org/cee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: